Csoportos és egyéni Coaching
Nem az a mester, aki megtanít valamire, hanem aki megihleti a tanítványt, hogy legjobb tudását latba vetve felfedezze azt, amit már addig is tudott.
Néhány tipikus élethelyzet, amikor hasznos lehet egy vezetői coach közreműködését igénybe venni:
- Ha az üzleti életben, vezetőként úgy érzi, hogy változtatni szeretne, de nem tudja pontosan, hogy min (fejlesztendő területek meghatározása);
- Ha a munka és a magánélet egyensúlyának megtalálása kihívást jelent az Ön számára;
- Ha a feladatok delegálása, munkatársak motiválása nehézségekbe ütközik;
- Ha új munkakörbe, új vezetői szerepkörbe készül, kinevezés előtt áll; (pl. új vezető első 90 napjának segítése; szervezeti változások követése;)
- Ha fejleszteni szeretné a szervezeten belüli együttműködést, információáramlást, kommunikációt;
- Ha bármely vezetői kulcskompetencia területén fejlődni szeretne (pl. időgazdálkodás, prezentáció, motiválás, „nem”-et mondás…)
- Ha a stratégia, a célok homályosak, nem egyértelműek (egyéni vs. szervezeti célok összhangjának megteremtése; stratégiaalkotás; célkitűzés)
- Ha bármilyen területen „elakadást” érzékel, ha szeretné a helyzetet, a problémát vagy Önmagát tisztán látni.
Hogyan zajlik a coaching folyamat?
Mivel a coaching alapja a személyes kapcsolat és együttműködés az ügyfél és a coach között, ezért nagyon fontos, hogy összhangban legyünk! Lehet a coach bármennyire is felkészült szakmailag, lehet jártas az ügyfél által hozott problémában, ha nincs meg közte és az ügyfél között az a személyes szimpátia, összhang, együtt rezgés, ami biztosítja a folyamat során a teljes bizalmat, az elfogadást és ezáltal a folyamat sikerét.
Ezért minden esetben egy személyes találkozással indul a folyamat (díjmentes), melynek során megismerjük egymást, tisztázzuk az együttműködés feltételeit, az elvárásokat és várakozásokat, és csak ha mindketten úgy gondoljuk, hogy tudunk és szeretnénk együtt dolgozni, akkor kezdődik a munka!
Az első személyes találkozás során – megismerve az ügyfelet és a témát – kerül sor a coaching folyamatának konkrét meghatározására (kapcsolattartás módja /személyes, online/; ülések száma, ülések gyakorisága stb.). Egy tipikus coaching folyamat általában 5-6 ülésből, találkozásból áll, de minden ügyfél és minden folyamat más és más. Mivel a folyamatban az ügyfél tempójában haladunk, így előfordul, hogy a tervezetthez képest több vagy éppen kevesebb alkalomra lesz szükség a kívánt változás eléréséhez. Egy-egy ülés általában 60-90 perces, de itt sincsenek kőbe vésett szabályok, mindig az adott ügyfélhez, helyzethez igazodunk.
A találkozások alkalmával sok kérdésre, elgondolkodtató és fejlesztő feladatra, visszajelzésre számíthat az ügyfél, mely mind közelebb viszik a cél, a változás eléréséhez, vagy a probléma megismeréséhez, megoldásához.
A folyamatot minden esetben a „Visszatekintés” fázisával zárjuk, melynek során az ügyfél és a coach összevetik az eredményeket a kiindulási állapottal, a kitűzött célokkal. Ezen az ülésen közösen örülünk az elért eredményeknek, és dönthetünk a további folytatásról.
A coach: Magyar Bernadett
18 éve foglalkozom a vállalatok, vállalkozások hatékonyságának fejlesztésével, a működési és a szervezeti problémák megoldásával, folyamatok optimalizálásával és szervezetfejlesztéssel. Ezen időszak alatt számos vezetővel dolgoztam együtt, láttam, tapasztaltam azokat az élethelyzeteket, vezetői kihívásokat, egyéni és szervezeti nehézségeket, melyek minden vezető életében előbb-utóbb megjelennek.
Ügyfeleimet szinte észrevétlenül kezdtem el coach-olni, támogató, segítő hozzáállásomnak köszönhetően egyre gyakrabban fordultak hozzám már nem csak konkrét tanácsadói megbízással, de személyes kihívásaikra megoldást keresve egyéni fejlesztési igényekkel is. Az elmúlt időszakban tevékenységem fókusza egyre inkább az „EMBER”, a „személyiség” felé fordult.
A sokéves tanácsadói tapasztalat erős tudásbázist, eszközkészletet adott ugyan a legtöbb üzleti coaching helyzet megoldására, ennek továbbfejlesztésére és további coaching ismeretek megszerzése céljából 2012-ben elvégeztem a Coach Akadémia 150 órás Kvalifikált business coach képzését, majd multinacionális vállalati környezetben szereztem coach gyakorlati tapasztalatokat. Emellett folyamatosan bővítem szakmai eszköztáramat, rendszeresen részt veszek coach továbbképzéseken, workshopokon. 2013-ban NLP Practitioner és NLP Master diplomát szereztem.
Mit várhat, és mit nem várhat tőlem?
- Nem oldom meg Ön helyett a problémát – DE minden támogatást megadok, hogy Ön megtalálja saját megoldását!
- Nem mondom meg, hogy mit tegyen, vagy mit ne tegyen – DE segítek, hogy a lehetőségekhez mérten a legjobb döntést hozza, lépést tegye!
- Nem adok muníciót – DE megtanítom, hogy saját erőforrásait felismerje, aktiválja, jobban kihasználja az adott cél elérése érdekében!
- Nem változtatom meg Önt – DE jelenlétemmel, kérdéseimmel és valamennyi rendelkezésemre álló eszközzel azon leszek, hogy elindítsam és folyamatosan támogassam azt az változást, melyre vágyik és mely szükséges az adott helyzet megoldásához. A változásért azonban Ön a felelős!
- Nincs varázspálcám – DE együttműködöm Önnel, hogy varázslatos dolgok szülessenek!