A szervezeti hatékonyság növeléséhez elengedhetetlen a hiteles és alapos információk szerzése a munkatársak elégedettségéről, lojalitásáról, a vállalattal és a vezetéssel kapcsolatos véleményekről.
A dolgozói elégedettség mérés amellett, hogy információkat és inputot szolgáltat a vezetőségnek a fejlesztési tevékenységekhez, segít erősíteni a munkatársak szervezeti kötődését.
Induló vállalkozásoknál, szervezeteknél a dolgozói elégedettség mérés szervezetre szabott módszertanát már a működés kezdeti fázisában célszerű kialakítani, és „tesztelni”, annak érdekében, hogy a tervezett növekvő létszám mellett ez már hatékonyan és „olajozottan” alkalmazható legyen.
Az elégedettség méréssel kapcsolatos szakértői feladataink:
- az elégedettség mérés módszertanának kidolgozása, a vezetőkkel egyeztetve annak „testre szabása”, a leginkább adaptálható módszerek kialakítása, módszertani leírás elkészítése;
- elégedettség mérő kérdőívek kialakítása
- személyes interjúk készítése a munkatársakkal
- a munkatársak által kitöltött kérdőívek kiértékelése
- fejlesztési javaslatok, intézkedési tervek kidolgozása a kiértékelés eredményei alapján