A coaching legfontosabb jellemzői

  • Személyre szabott, egyedi, az „itt és most”-ban zajló, strukturált folyamat;
  • A jelenből indul ki, és a jövőre fókuszál (a múlttal csak a jelen helyzet megértéséhez szükséges mértékben foglalkozik – nem terápia!);
  • Gyakorlatias, megoldás-orientált, cselekvésre ösztönző;
  •  A középpontban az ügyfél áll, a folyamat az ő céljaira, problémájára és főként annak megoldására koncentrál;
  • Az ügyfél önismeretének fejlesztését, gondolatainak és tetteinek tudatosítását szolgálja;
  • Önfejlesztő energiákat mozgósít az ügyfélben: a fejlődésre, tanulásra való kapacitást és hajlandóságot fejleszti adott, konkrét helyzet, dilemma vagy megoldandó kérdés kapcsán;
  • A coaching jellemzően egyéni folyamat, a coach és az ügyfél egyedi, személyes interakcióján alapul;
  • A coachingban a változásért, a fejlődésért a felelősség az ügyfélé, a coach a folyamatért felel.
  • Mindkét fél számára tanulási folyamat.
  • A coach külső személy – olyan személy, aki amellett, hogy rendelkezik a szükséges kompetenciákkal, kívül áll a helyzeten és az ügyfél környezetén, így egyrészt megőrzi semlegességét, másrészt könnyebben láttatja meg a szélesebb összefüggéseket.

Ha szeretne egy kötetlen, díjmentes konzultációt,

hogy megismerjük egymást, katt ide!